onsdag 3 december 2014

Jag sjunker.

Hej...
Onsdag kväll och helt färdig.. Hur ska jag orka med dessa 2 sista dagar av veckan? Jag klarar knappt av att kliva upp på morgonen.

Det är så mycket med allt.. julmarknaden ska det bakas till, jag ska rita upp ett kattstall med skötselrutiner tills på måndag, jag ska rita upp ett hunddagis/hundpensionat och beräkna inkomster och utgifter, samt göra en budgetvariant och en "lyx" variant, prov imorron, omprov på ett omprov, göra om ett prov jag misslyckades på första året av gymnasiet, försöka samla pengar till julklappar, ta reda på vart jag ska vara på jul, spara pengar till resan till Italien, planera nästa APL och sommarjobb...

Det tar aldrig någonsin slut.. Blir jag klar med en av dessa grejer så kommer lärarna med två nya uppgifter..

Ett steg fram, två steg tillbaka..
Jag trodde jag hade det tufft i nian, men jag skulle hellre gå om nian än att behöva stressa som jag gör nu. Jag verkar så glad men det är bara för att jag vill inte tänka på allt som jag egentligen måste göra så jag bara ignorerar det..

Det finns så mycket mer som påverkar hur jag mår som jag inte vill skriva, men det börjar bli för mycket.

Jag förstår de som hoppar av gymnasiet och bara ger upp, för det här är inte något jag skulle göra frivilligt, men hoppar jag av nu så kommer min framtid att bli lidande och det är inte värt det.

Jag har en helg på mig att försöka räta upp allt innan det rasar, önska mig lycka till.. jag kommer behöva det.

//Marre

Inga kommentarer: