onsdag 22 december 2010

Snön ligger vit på taken...

Ja det gör den faktiskt! Någon sa till mig att det skulle bli en grön jul, men den personen hade visst fel! Antar att alla har handlat julklappar eftersom det nu (00:21) är dagen före julafton! Jag är lite nyfiken på vad alla har för traditioner, vad alla gör dagen före julafton. Spelar ni bingolotto eller gör ni något annat kul som ni vill dela med er av? Kommentera och berätta vad ni gör och hur länge ni har gjort det. Själv leker vi en lek som kallas paketleken, låt mig förklara hur det går till!:
Först så måste man vara en grupp som vill spela och var och en av personerna ska köpa 2 eller 3 paket var till leken.
Sedan ska ni ha en tärning och en äggklocka, sedan slår ni tills någon för en sexa och den som får det ska ställa äggklockan på hur lång tid den vill sedan lägger man undan den så ingen ser hur mycket tid man ställde den på.
Sedan slår man tärningen, får man en etta eller sexa får man ta ett paket (alla paket som alla har köpt ska stå mitt på bordet så man får välja av allas paket!)
När det inte är några paket kvar i mitten så får man öppna dom paket man har.
Sedan ska man turas om att slå tärningen, får du en etta eller sexa så får du ta ett paket som du vill ha av någon annan, och kanske tar hon/han tillbaka det du tog när de får en etta eller sexa!
När äggklockan ringer får man det man har! Testa det vet jag! Det är en tradition för mig och min familj! Kommer inte blogga imorron som sagt för att det är JULAFTON!
Peace!//Marre

Inga kommentarer: